Uw browser (Internet Explorer 11) is verouderd en wordt niet meer ondersteund. Hierdoor werkt deze website mogelijk niet juist. Installeer Google Chrome of update uw browser voor meer internetveiligheid en een beter weergave.

CAPPAC

Hard werken en Brabantse gezelligheid: de formule die de succesvolle samenwerking tussen 5square en de fabrikant van recyclebare koffiecapsules kenmerkt.

Hard werken en Brabantse gezelligheid: de formule die de succesvolle samenwerking tussen 5square en de fabrikant van recyclebare koffiecapsules kenmerkt.

Sector

productie van koffiecapsules

Deal Rationale

groei

Added Value

strategie, funding, team, operational improvements

“Binnen veertien maanden van 300 miljoen naar 1,2 miljard capsules per jaar en van 13 man personeel naar 100. We hebben een stevige ambitie. Maar in samenwerking met 5square is hij absoluut haalbaar.

We hadden een duidelijk plan: zo snel mogelijk, zo veel mogelijk mooie producten op de markt zetten. Dat mooie product? Aluminium koffiecapsules, Nespresso compatible. Het voordeel van onze aluminium capsules is dat ze na gebruik helemaal recyclebaar zijn, in tegenstelling tot cups die bestaan uit aluminium met een plastic binnenkant. Onze capsules worden op retailniveau verzameld. Het aluminium wordt 100 procent gerecycled. De koffie uit de capsules gaat naar compostbedrijven.

Om zo snel mogelijk, zo veel mogelijk capsules voor private label te kunnen produceren, gingen we op zoek naar een financiële partner. Via een zondagse barbecue kwamen we bij toeval in contact met 5square. Sindsdien voelen de jongens van 5square als collega’s. Als een hands-on partner die begrijpt wat we doen. En die we altijd kunnen bellen. Ook ’s avonds of in het weekend. Logisch ook, want ze hebben dezelfde motivatie als wij: het bedrijf laten groeien.

En groeien doen we. Sinds 5square aan boord is, sneller dan ooit. Financieel, zodat nieuwe spullen, nieuwe lijnen en beter materieel het bedrijf efficiënter maken, maar ook qua kennis en ervaring. We ondernemen echt samen. Dat is serieuze handel, maar is er ook plek voor grappen en grollen. Wij zijn Cappac en we blijven Cappac, inclusief de Brabantse gezelligheid.”